Dahiliye

Kardiyoloji
Işıkvet Veterinerlik

Kardiyoloji

Veteriner tıpta önemi her geçen gün artan kalp damar sorunları gelişen teknoloji ile daha net ortaya koyulabilmekte ve tedavi olanaklarının erken safhada teşhis ile doğru orantılı olarak sevgili dostlarımızın daha kaliteli ve uzun yaşaması sağlanmaktadır.

Kedilerde kalp kası kalınlaşmaları ve neticesinde dolaşım bozuklukları sıklıkla görülmekte ve erken dönem teşhisleri ile koruyucu önlemler alınarak felçlerin ve ani ölümlerin önlenmesi sağlanmaktadır. Köpeklerde ise kalp kapakçık sorunları ve kalp büyümeleri neredeyse her 10 köpekten 6’sını orta yaşlarda yakalamaya başlamaktadır.

Veteriner Kardiyolojide maalesef cerrahi girişimler, kalp ya da kapak nakilleri çok da mümkün olmadığından tedaviyi oluşturan elemanların neredeyse %70’ini kaybetmiş sayılırız. Geriye kalan %30’u oluşturan medikal tedaviler ve diyet modifikasyonları ise daha çok hastanın genel durumunu ve yaşam kalitesini artırmak ve bunun yanı sıra kalp hastalığının ilerleyiş hızını azaltmak yönünde olacaktır

İleri yaşlarda yaşam kalitelerinin yüksek olması için derdini bizlere maalesef anlatamayan dostlarımıza checkup programları ile ve rutin aşılama esnasında gerçekleştirilecek basit muayene yöntemleri ile de teşhis koyma fırsatı yakalanmaktadır.

Işık Veterinerlik bünyesinde kardiyoloji konusunda uzun tecrübelere sahip hekimler ile Radyografi, EKG ve Ekokardiyografi çalışmaları sonucu kardiyoloji hastalarının teşhis ve tedavisi başarı ile sağlanmaktadır.